Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

3 Dialog Percakapan Meminta Maaf dalam Bahasa Inggris ~ MBI

3 Dialog Percakapan Meminta Maaf dalam Bahasa Inggris - Bahasa Inggris adalah salah satu bahasa yang paling banyak digunakan oleh seluruh orang didunia, itu sebabnya bahasa inggris dijadikan sebagai bahasa internasional. Belajar bahasa inggris bisa dibilang adalah hal yang cukup penting, baik untuk para siswa atau pun untuk masyarakat umum. Nah situs Mentor Bahasa Inggris (MBI) adalah salah satu media pembelajaran bahasa inggris online yang bisa diakses secara gratis untuk siapapun yang ingin mengenal lebih jauh tentang seluk beluk bahasa inggris.

Kami mengimpun berbagai hal yang berkaitan dengan pembelajaran atau penerapan bahasa inggris. Kali ini kita akan coba membahas tentang 3 Dialog Percakapan Meminta Maaf dalam Bahasa Inggris. Tertarik untuk mengetahuinya? Jika demikian adanya, maka tidak ada salahnya jika Anda melanjutkan membaca artikel ini hingga selesai supaya bisa memahami dengan baik. Baiklah tidak usah berlama-lama yuk langsung kita simak saja ulasan lengkapnya dibawah ini.

Pembahasan Lengkap 3 Dialog Percakapan Meminta Maaf dalam Bahasa Inggris

Di bawah ini, terdapat 3 percakapan dengan tema meminta maaf. Kata-kata yang saya cetak tebal di dalam kalimat percakapan merupakan ekspresi dalam meminta maaf. Selamat membaca dan semoga bermanfaat bagi Anda. 🙂

Percakapan Pertama

Handi: Hello, Handi’s here.

Resty: Hello, I am Resty. Handi, I am really sorry about yesterday. I should not call you because you were with your girlfriend. I didn’t mean to make misunderstanding like that. Please accept my apologize..

Handi: Hello, Resty. It does not really matter. Actually, that’s my fault because I do not tell my girlfriend that you are my close friend.

Resty: Ya. I also surprised that your girlfriend was angry with me because we have been friend since a long time.

Handi: Yes, it’s all my fault. But Resty, could you help me please?

Resty: What can I do for you?

Handi: I need your help to talk to my girlfriend. I mean, you just tell the truth that we are only friends and do not have any other relationship as she think.

Resty: Sure, I will do it soon.

Handi: Ok, thank you so much.

Resty: You’re welcome Handi.

Percakapan Kedua

Mr Tom: Hello, I am Tom.

Mr Smith: I am Smith.

Mr Tom: Mr. Smith, I am from Stadiuminent Enterprise. We do apologize for all the mistakes that our employees have done to the project last week. I have told them to work cooperatively, and be careful with any single transaction between your company and mine.

Mr Smith: Oh, never mind. I can accept that. But, you have to be more professional and promise that this kind of mistake will not happen anymore.

Mr Tom: Thank you Mr. Smith. I ensure that the mistake will not appear anymore, because I have fired all my employees that caused the problems.

Mr Smith: Yes. I am sorry to say that if you do not fix this problem soon, our work collaboration will be ended up. But, you have done perfectly. I appreciate that.

Mr Tom: Thank you Mr. Smith.

Mr Smith: You’re welcome.

Percakapan Ketiga

Ana: Hi Jones, how are you?

Jones: I am good. Ana, I deeply regret because I lose your English book.

Ana: Really?

Jones: Yes Ana, I am so sorry. I didn’t mean to do that.

Ana: Jones, I do now that you didn’t mean to do it. But that’s the only one that I have and in that book, there are so many important notes.

Jones: I know that. Once again, I do apologize to you because off all my fault. I will get the same book for you while I also try to find it out soon.

Demikian ulasan mengenai 3 Dialog Percakapan Meminta Maaf dalam Bahasa Inggris yang bisa kami sampaikan untuk Anda semuanya. Kami harap uraian diatas bisa menambah wawasan untuk kita semua, terlebih untuk Anda yang saat ini sedang mencarinya. Tak lupa kami haturkan banyak terima kasih karena sudah menyempatkan waktu mampir ke situs mentorbahasainggris. blogspot. com dan membaca ulasan diatas hingga selesai. Sampai jumpa di pembahasan kami selanjutnya dan jangan lupa bahagia.

ARTIKEL PILIHAN PEMBACA :
Memuat...

Post a Comment for "3 Dialog Percakapan Meminta Maaf dalam Bahasa Inggris ~ MBI"